środa, 21 września 2016

Spór- paczka nie przyszła/ jest uszkodzona, co teraz?!


Z poprzedniego wpisu wiemy na co zwracać uwagę, by zwiększyć prawdopodobieństwo przyjścia paczki. Jeśli nie wiesz --> LINK 

Ale mimo, że chińczyk może być 'diamentowy' i mieć 100% pozytywnych opinii paczka może nie przyjść. Co wtedy?

Na swoim koncie miałam już dość sporo zamówień i nigdy nie miałam żadnego problemu, aż w końcu. Zamówiłam dwa takie same powerbanki od tego samego sprzedawcy, ale osobno. Pierwszy przyszedł po 2 tygodniach! A drugi? Wcale. 
 Do mojego chińskiego przyjaciela napisałam po półtora miesiąca, ale on rozłożył ręce, więc? Założyłam spór. I popełniłam kluczowy błąd, o którym nie słyszałam. 


Zazwyczaj mamy napisane, że okres to 25-43 dni, ale tak jak wyżej pisałam- paczkę możemy nawet dostać po półtora tygodnia.
Ja czekam cierpliwie do miesiąca, jeśli nie dostaje swojej paczki, to piszę do sprzedawcy. 
Logujemy się, wchodzimy w 'moje zamówienia', a następnie: 


Piszę do niego, że nie mogę śledzić mojego zamówienia i czy może powiedzieć co z moją paczką:


Odpowiedzi są błyskawiczne. Nikt nie jest tak miły, jak sprzedawcy na AliExpress! Odpowiedzi są różne, ale zazwyczaj gwarantują, że przesyłka została wysłana i żeby iść sprawdzić na pocztę. Można iść na pocztę i podać numer paczki albo czekać dalej cierpliwie.
Mimo, że mi tak napisał, to nie dostałam paczki, ale wciąż czekałam aż skończy się okres ochronny.

OKRES OCHRONNY

To czas, który wyznacza AliExpress na wysłanie paczki oraz na jej przybycie do nas.
Jeśli zapłaciliśmy już za coś, to czekamy na wysłanie. Wtedy czas jest krótszy (8 albo 9 dni) i jeśli sprzedawca nie wyśle do tego czasu, to zamówienie zostaje automatycznie anulowane. 


Wchodząc w 'Zobacz szczegóły' możemy przedłużyć czas przetwarzania albo całkowicie anulować zamówienie: 


Jeśli chodzi o wysłane już paczki to okres ochrony jest o wiele dłuższy. Sprzedawcy mogą także przedłużyć ten czas, jeśli są pewni, że paczka przyjdzie na pewno. Czasem także mamy możliwość śledzenia swojej przesyłki, ale nie zawsze. 
Cierpliwie musimy czekać na swoją paczkę, a jeśli nie otrzymamy jej i czas ochrony się skończył zakładamy spór, by odzyskać swoje pieniądze. 
Niestety nie pokaże tego na swoich zamówieniach, ponieważ są w trakcie wysyłania, ale założenie sporu znajdziemy w tym miejscu: 

Klikamy 'załóż spór'. 
Warto wcześniej upewnić się, że mamy stronę po polsku, to wiele ułatwi. 
Spór możemy założyć kiedy dostaniemy paczkę, ale jest ona niepełna lub uszkodzona albo jeśli jej nie dostaniemy wcale. Wchodząc w założenie sporu wybieramy powód. W obu przypadkach AliExpress zwróci nam pieniądze. 
Teraz najważniejsze! Wiele osób nie wie jaką kwotę wpisać w 'kwota refundacji', ja także nie wiedziałam. No po namyśle zdecydowałam, że to chyba LOGICZNE, że w dolarach. 
NO WŁAŚNIE NIE!
Kwota musi być w złotówkach! 
Ja zrobiłam ten błąd i straciłam 24 zł. 
Okej, wypełniliśmy wszystko kwota oczywiście w złotówkach i zostało czekanie na rozwiązanie sporu. Będziemy dostawać maile o poczynaniach oraz możemy je sprawdzić: 


Mój spór rozegrał się w ciągu 2 dni, więc AliExpress działa bardzo sprawnie, a pieniądze mam z powrotem na koncie. Szkoda, że przez moją pomyłkę o 24 zł mniej.

Miłych zakupów! 



7 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja osobiście nigdy nie miałem takiej sytuacji, aby moja paczka przyszła uszkodzona lub w ogóle do mnie nie dotarła. Zresztą i tak za każdym razem korzystam z opcji śledzenia przesyłek https://www.sendit.pl/sledzenie-przesylek/ więc wiem jak bardzo fajna rzecz to jest. Za każdym razem jak czekam an przesyłkę mogę podejrzeć na jakim etapie ona się znajduje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy artykuł. Pozdrawiam serdecznie !

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo interesujące. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzień dobry.Ja dostałam nie pełna paczke było w niej tylko jedna z dwóch rzeczy które zamówiłam.Na orginalnej etykiecie widnieja dwie sztuki a ja dostałam tylko jedną.Sprzedawca nie reaguje na moje pytania.Ewidentnie widać że paczka zosta0a otwarta i zostapa jedna rzecz z niej wyciàgnieta.Orginalny zgrzew został rozciety i zostało sklejone w innym miejscu zapomoca naklejki.Co mogè w takiej sytuacjii zrobić?

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy ktoś nie odebrał paczki z Aliexpress bo była uszkodzona?

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeśli paczka jest uszkodzona to znaczy, że źle została zabezpieczona. Dlatego polecam używać wysokiej jakości produktów do pakowania jak np. taśmy pakowe od https://tcmservice.pl/ to takiego problemu nie będzie

    OdpowiedzUsuń